Smoothing concrete ריצוף בטון מוטבע

מאשר בעבר והוא כבר ממזמן לא נחלתם של עשירים בלבד. כאשר בונים בריכה בבית/בגינה או בכל מקום אחר חשוב להקפיד על תנאי הבטיחות של המשתמשים לאחר השלמת הבנייה וכמובן על איטום מלא של הבריכה, הכנת העיצוב המבוקש על ידי הלקוח ופרטים רבים אחרים. אחד הטרנדים החמים של עולם הבריכות לבית היא האפשרות לעשות שימוש בבטון מוטבע כדי לרצף את הבריכה עצמה ואפילו את הרחבה שמחוץ לבריכה – בהתאם לצרכים והרצונות האישיים של הלקוח.

בניית בריכה מבטון:

בניית בריכה מבטון תהיה עדיפה על פני אופציות רבות אחרות. יש מגוון רחב של סוגי בריכות: מפיברגלס, קרמיקה, גומי ועוד. בדרך כלל יש בריכות חיצוניות להרכב או עם "גיגית" גדול מוכנה כתבנית ולצד אלה ישנה אפשרות לבנות את הבריכה מבטון בגודל ובעיצוב שאנחנו רוצים. כך למשל נוכל להתאים את הבריכה לעומק שאנו רוצים, לאורך והרוחב בגינה ועוד. ריצוף בטון מוטבע יוכל להתאים למשל גם לרחבת הבריכה החיצונית וגם בתוך הבריכה.

עיצוב ואיטום של רצפת הבטון:

כל בריכה שנבנה בבית שלנו צריכה לעבור איטום מלא של הרצפה והקירות של הבריכה. זאת כדי שהמים לא יחדרו את חומר הגלם, המים ידלפו מהבריכה שתתרוקן ואם מדובר בבריכה מבטון הרי שהמים החודרים את הבטון יכולים לגרום לו להיבקע ולהישבר. איטום של רצפת בטון יהיה בדרך כלל באמצעות חומר סילר אותו מורחים על שכבת הבטון עם השלמת היציקה והייבוש שלה. לא משנה אם מדובר בבטון מוטבע או חלק, חומר זה יגן מפני חדירת המים, יחזק את הבטון ויעניק את המעטפת הנדרשת לשמירה ואיטום רצפת הבטון.

ריצוף בטון מוטבע, או מיקרוטופינג אם תרצו, הוא למעשה שימוש בשכבת בטון דקה, אותה מורחים על שלד קיים (קיר, ריצוף, יציקה וכו') ועושים שימוש בתבניות שונות כדי לייצר צורות וצבעים שונים בהתאם לרצון הלקוח. כך למשל אם הלקוח רוצה לעצב את רחבת הבריכה ניתן יהיה לעשות זאת באמצעות ריצוף בטון מוטבע.

איך זה מתבצע?

שכבת הבטון המשמשת לציפוי ולעיצוב היא שכבה שבה התמהיל שבין חול, צמנט ומים יהיה שונה מהבטון הרגיל וזאת כדי לבסס את החומר בצורה דחוסה וחזקה יותר (על אף שמדובר בשכבה דקה מאוד). ניתן לעשות שימוש בחומרי גלם וחומצות על מנת לשנות את הצבעים של הבטון ולהעניק להם את המראה הנדרש על ידי הלקוח. על מנת לעשות צורות או ציורים מסודרים יש להכין תבניות מתאימות, שבדרך כלל יהיו עשויות מגומי או מתכת, ובהן נעשה שימוש ליצירת העיצוב הנדרש. כך למשל ניתן יהיה לעצב את הבטון בצורה של אריחים, טקסטורות שונות ואפילו ציורים שונים.